تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, | 9:59 | نویسنده : علی محمدی

سلام خدمت دوستان گرامی وعزیزم آقا قضیه از این قرار که داشتم یک سری تو اینترنت می زدم که به یک سایت برخوردم که در مورد کیفیت کامیون ها بود این سایت یک نظر سنجی در اروپا انجام داده بود در مورد کیفیت وسطح رفاهی و... که خیلی بود طبق این نظر سنجی مان با 46% آرا اول بنز دوم ولوو سوم اسکانیا چهارم داف پنجم وایویکو در جایگاه ششم قرار داشت راستی موتور این کامیون های که مورد برسی قرار گرفته بودند یا یورو6 یا 8 بوده اند من که آرزوی یکی از این رو دارم شما رو هم که دیگه از علاقه تون مشخص دیگه شما هم دوست داریدبه امید روزی با همه ی برند های اروپای هرکسی هر کامیونی را که دوست دار سورش اما به خدا قسم که من دوست دارم یک ایرانیشو سوارشم نه خارجی که تا تقی به توقی خورد بگن ما قطعات نمی دیم



تاريخ : دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, | 9:4 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, | 9:49 | نویسنده : علی محمدی

 سلام خدمت تمامی دوستان این مطالب را از یک از سایت های خوب به آدرس www.iranway.com گرفتم  این مطالب برای من که جالب بود امید وارم برای شما نیز جالب باشد

محصولات
کامیون های شرکت داف دارای 4 سری مختلف است که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. در اینجا توضیحاتی که توسط خود شرکت داف اعلام شده است را ارائه داده ایم. این سری ها عبارتنداز :
سری DAF XF105 :
خودروهایی با هزینه نگهداری کم ، قابل اطمینان و ایمن و راحت برای رانندگان. این سری برای حمل و نقل در مسافت های طولانی طراحی شده است. کابین این سری از کامیون ها بسیار بزرگ و جادار است. به طوری که محلی برای استراحت راننده نیز طراحی شده است.
سری DAF CF :
این سری از کامیون های داف مخصوص حمل و نقل های بین المللی و رانندگی در جاده های صاف و غیر هموار است. این سری از کامیون های داف دارای شاسی بسیار محکم هستند و در مدل های دو ، سه و چهار محور ارائه می شوند.
موارد استفاده این سری از کامیون های داف در حمل و نقل مخزن ها ، صنعت ساختمان سازی سنگین ، جمع آوری زباله ها و حمل بارهای فله است.
سری DAF LF :
این سری از محصولات داف دارای قدرت مانور بسیار بالایی بوده و مناسب برای رانندگی در جاده های شلوغ است. قدرت باربری این خودروها از ۷/۵ تا ۲۱ تن (متفاوت در مدل های مختلف) است.
از مشخصات دیگر این سری از کامیون های داف می توان به دسترسی آسان به کابین ، وزن کم و مصرف سوخت اشاره کرد.
موارد استفاده این سری از کامیون ها در سفرهای طولانی سبک ، جمع آوری زباله ، استفاده در ماشین های آتش نشانی و توزیع های شهری و بین شهری است.
سری DAF LF Hybrid :
این مدل کامیون سبز نامیده می شود که دارای استاندارد دوستار محیط زیست است. این مدل از دو موتور دیزلی و الکترونیکی بهره می برد که نتیجه آن کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی انتشار گاز CO است.
امکانات جانبی
ارائه خودروهای سنگین با امکانات خاص می تواند برای بسیاری از رانندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. چراکه سفرهای طولانی مدت و مسیرهای چندهزار کیلومتری با یک کامیون بدون امکانات می تواند خیلی خسته کننده باشد. از این رو شرکت داف علاوه بر امکانات رفاهی داخل کامیون های خود یک سری امکانات اضافه نیز تهیه کرده است که در صورت پرداخت مبلغ بیشتر شما می توانید این امکانات را بروی کامیون خود داشته باشید. قیمت های ارائه شده در پایین قیمت کارخانه داف می باشد.
از جمله این امکانات اضافی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
·         بوق های بزرگ و تزئینی : بوق هایی که با سیستم باد کار می کنند و در دو مدل تک و دوتایی ارائه می شود.
·         کپسول های ویژه خاموش کردن آتش : این کپسول ها در محلی که راننده بهترین دسترسی را دارد قرار داده شده است.
·         قفل مخصوص استراحت : این قفل در زمانی که راننده برای استراحت خودروی خود را نگه داشته است کارایی دارد.
·         سیستم سیگنال هشدار دهنده برای دنده عقب : یعنی زمانی که شما در حالت دنده عقب هستید و به یک مانع نزدیک می شوید سیستم شروع به هشدار دادن می کند.
·         چراغ های زنون : این چراغ ها نه تنها زیبایی آفرین هستند ، بلکه به دید راننده در جاده های کم نور و در شرایط آب و هوایی بد نیز کمک شایانی می کند.
دوربین جلو : این دوربین در قسمت بالای شیشه جلو نصب می شود و کار آن نمایش قسمت جلوی خودرو است.
·         دوربین های کناری : این دوربین ها در دوطرف کامیون نصب می شود و به راننده کمک می کند تا با دقت بیشتری اطراف خود را تحت نظر داشته باشد.
·         سیستم هشدار دهنده خروج از خط : بارها پیش آمده است که خواب آلودگی رانندگان ماشین های سنگین حادثه آفرین شده است. شرکت داف امکانی را فراهم کرده است که در صورتی که راننده از مسیر خود خارج شود دستگاه نصب شده شروع به هشدار دادن کرده و راننده را از مطلع می کند.
کنترل پایداری خودرو : این سیستم در شرایط بد آب وهوایی و در جاده های لغزنده اجازه واژگون شدن خودرو را نمی دهد. نحوه کارکرد این سیستم بزودی در بخشی جداگانه در پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل www.iranway.com مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
·         کروز کنترل و سیستم هشدار : همان طور که می دانید سیستم کروز کنترل به شما اجازه می دهد که خودروی خود را بروی یک سرعت مشخص تنظیم کنید تا خودروی شما بدون فشار دادن پدال گاز مسیر خود را با همان سرعت طی کند. اما نکته در اینجاست که اگر در جلوی شما خودرویی یا مانع ای باشد و شما به موقع ترمز نکنید حتمی حادثه ای تلخ رقم خواهد خورد. شرکت داف سیستم کروز کنترل خود را به گونه ای طراحی کرده است که زمانی که شما از سیستم کروز کنترل خودرو استفاده می کنید و یک مانع جلوی شما قرار می گیرد ،‌سیستم شروع به هشدار دادن می کند و شما را به موقع آگاه می سازد.
·         سیستم بلندگوی لوکس : نصب بلندگوهای حرفه ای و با کیفیت صدای بالا باعث می شود در طی سفر راننده احساس خستگی کمتری کند. این سیستم صوتی ۶ بلندگو و ۲پخش کننده صداهای ریز دارد.
·         رادیو / USB : شرکت داف عقیده دارد زمان دستگاه های پخش CD به سر آمده است. چراکه خراب شدن دیسک ها و پرش در زمان تکان خودرو باعث نارضایتی رانندگان است. این شرکت یک دستگاه رادیو در اختیار راننده قرار می دهد که مجهز به سیستم پخش فایل ها از روی USB یا کارت های حافظه و رادیو است. این دستگاه دو باند مجهز و با کیفیت نیز دارد. این دستگاه در یک مدل پیشرفته تر نیز ارائه می شود که دارای چند امکان دیگر و ۶ بلندگو است.
·         کیت مخصوص تلفن همراه : صحبت کردن هنگام رانندگی یکی از دلایل اصلی این روزهای جاده به حساب می آید. شرکت داف برای رانندگان کیت های تلفن همراه در نظر گرفته است که باعث می شود راننده برای صحبت کردن با تلفن همراه خود مجبور به دست گرفتن تلفن خود نشود. این دستگاه از به هم خوردن تمرکز راننده تا حد خیلی زیادی جلوگیری می کند. همچنین این دستگاه ها با اکثر تلفن های همراه که در بازار وجود دارند سازگار است. باید به این نکته توجه کنیم که همواره استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی خطر آفرین است.
·         لامپ سقفی : بارها پیش آمده که در شب ، وسیله خود را در خودروی خود گم کنید و به علت تاریکی نتوانید آن را پیدا کنید. لامپ های سقفی با نور مناسب و با کلید روشن – خاموش دستی در تاریکی شب نور مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.
·         تشک خواب : مدل هایی که دارای تخت خواب راننده هستند می تواند از این تشک فنری نرم استفاده کنند تا خوابی راحت تر را تجربه کرده باشند.
·         چرم روی فرمان : این چرم باعث می شود فرمان عرق نکند و همچنین حس خوبی به راننده انتقال می دهد.
·         داشبورد چوبی : شما می توانید طرح جلوی داشبورد خود را چوبی کنید. این طرح بسیار دقیق برش خورده و در هنگام تمیز کردن خیلی راحت تر تمیز می شود.
·         یخچال : برای نگه داشتن موادی که باید در هوای خنک نگهداری شوند ، بهترین راه یخچال های کوچک است. این یخچال ها به صورتی طراحی شده اند که کمترین جا گرفته و در دسترس باشند. حالا دیگر در هنگام رانندگی می توانید خستگی خود را با یک نوشیدنی خنک برطرف کنید.
·         تهویه مطبوع : سیستم تهویه مطبوع هوا که می تواند هوای تازه و تمیز را به شما برسانند و در گرما و سرما همراه راننده باشد.
·         صندلی ویژه : این صندلی دارای طراحی فوق العاده برای حفظ سلامت راننده است. علاوه بر بحث سلامت راننده این صندلی مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی است که به شما اجازه می دهد سفری راحت تر داشته باشید. همچنین این صندلی در تمامی جهت ها به صورت الکترونیکی قابل تغییر است. این صندلی برای کمک راننده نیز به صورت جداگانه قابل خریداری است.
·         چراغ های روی سپر : این چراغ ها بروی سپر و زیر چراغ های اصلی نصب می شوند و کار آنها ایجاد نور بیشتر است.
·         چراغ های روی سقف کابین : این چراغ ها بروی سقف کابین نصب می شوند و علاوه بر زیبایی در مسیرهایی که دارای شرایط جوی نامناسب هستند امکان دید بهتری به راننده می دهند. این چراغ ها در دو مدل ۲تایی و ۴ تایی عرضه می شود.
·         لامپ های مه شکن : این لامپ ها همان طور که از نامشان پیداست توانایی دید عالی در مه را برای راننده فراهم می کند. شما می توانید از این لامپ ها در قسمت های مختلف استفاده کنید. فقط کافیست سفارش دهید که در کدام قسمت از این لامپ ها نیاز دارید.
·         رنگ قاب آیینه : قاب آیینه های کناری خودرو بدون رنگ هستند. شما می توانید رنگ بدنه خودروی خود را بروی قاب آیینه ها نیز داشته باشید.
·         رینگ : رینگ ها وسیله ای صرفا تزئینی نیستند. مقاومت رینگ موضوع بسیار مهمی است. در هر حال شما می توانید از سه مدل مختلف رینگ یکی را انتخاب کنید.
 

 



تاريخ : چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, | 8:24 | نویسنده : علی محمدی

سلام خدمت تمامی دوستان این کامیون توسط کامپیوتر طراحی شده برای من که خیلی جالب شما را نمی دونم اگر دوست داشتید نظر بگذارید



تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, | 18:51 | نویسنده : علی محمدی

 

سلام دوباره خدمت دوستان عزیزم معرفی بنز آکسور 3240 این کامیون همانطور که از نامش پیداست قدرت موترش به 320 اسب بخار میرسد و مجموع وزن بار آن به 40 تن می رسد اگر وزن کامیون را 11الی 12 تن بگیریم این کامیون میتواند 28 تن وزن بارش باشد وبه هیمین دلیل 12 چرخ است که یکی از این چرخ ها بالا گریر است یعنی می تواند به یک کامیون 10 چرخ نیز تبدیل شود همنطور که می دانید سطح رفاهی بنز بسیا بالا است ازین نوع کامیون در ایران تعداد محدودی موجود است که بیشتر در ارگان های دولتی مثل ارتش وسپاه قابل مشاهد است ظاهر زیبا وقدرت بالا وسطح رفاهی خوب همه ی این ها باعث میشوند این کامیون در رده بالای قرار گیرد باتشکر از دوستانی که این کامیون را پسندیدند



تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 19:35 | نویسنده : علی محمدی

سلام خدمت دوستان گرامی این باره به معرفی مدل 143اسکانیا میپردازیم در ایران این نوع اسکانیا به شرکت نفتی مشهور است البته مدل آن ها 113است در این مدل قدرت موتور 420است اما در مدل 113بین 300تا330اسب بخار است شاید ظاهر زیبای داشته باشد اما از نظر طراحی خیل ضعیف است وبه راننده احساس راحتی نمی دهد دراین مدل دیددر برخی زوایا محدود است وبه دلیل طارحی نامناسب کابین کمی استحلاکش بالا است در کل در مقایسه با هم ردیفان خود حرفی برای گفتن ندارد شاید آنهای که تجربی بیشتری در این زمینه داشته باشند این کامیون را خوبه بدانند اما از نظر من خیلی مناسب نیست وقتی مگم مناسب نیست نه اینکه کاریی ندارد نسبت به رقیبان خود ضعیف است



تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | 8:3 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | 7:53 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 10:17 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 10:16 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 9:53 | نویسنده : علی محمدی

سلام خدمت دوست عزیز این ماشین پدرم است من خودم به شخصه توی این هم کامیون فقط بنز دوست درام در حال حاضر قیمت این نوع بنز به 190میلیون رسید اگر این نوع کامیون را  بخواهیم با بنز های دماغ دار ایران خودرو را با اون اصلی یا یعنی تولید آلمان باشه مقایسه کنیم بنز های تولید ایران زود تر داغ می کنه داخل سینه کشی ها کم میاره صداش نسبت به نمونه خارجیش کمتره اکثر قطعاتش نسبت به خارجیش بزرگتر شده یعنی مایلری شده در نمونه ایرانی  کابین راننده بزگتر وبلندتر شده وظاهر جالب تری پیدا کرده اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری برسیم خارجیش بهتره به این دلیل این صحبت را میکنم که در حال حاضر نمونه ایرانیش موتور شاسی وبقیه قطعات چنی شده اند از سال 84 به بده هم تولیدات ایران خودرو چینی شده حال تصمیم با خود دوستان است که ایرانی بخرند یا خارجی البته اگر خواستید کامیون بخرید برید دنبال کامیون های جدید البته اگر پولتون به 500 میلیون توان برسه این کاره بکنید وگرنه هونه چینه رو بخرید



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | 8:18 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | 8:7 | نویسنده : علی محمدی

 DAF

 

 

 

داف یک کامیون ساز هلندی است که در حال حاضر در تملک گروه paccar قرار دارد. در سال 1928 شخص Hubert "Hub" van Doorne کمپانی Commanditaire Vennootschap Hub van Doorne's Machinefabriek را تاسیس کرد.پشتیبان مالی او شخصی به نام Huenges بود که مدیریت یک کارخانه آبجو سازی را برعهده داشت. وندام چندین بار ماشین او را تعمیر کرده بود و در نتیجه پیشنهاد مالی او وندام در یک کارگاه کوچک مشغول به کار شد.در 1932 او و برادرش Wim van Doorne نام کارخانه را به Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek تغییر دادند که نام داف حرف اول این کلمات است و معنای دقیق آن کارخانه تریلرسازی وندام هست.در 1936 Huenges کمپانی را کاملاً به انها واگذار کرده بود.بعد از جنگ جهانی دوم کمبود کامیون فرصتی بود برای کارخانه داف و آنها کامیون A30 را در 1949 معرفی کردند.یک از ایده های وندام استفاده از تسمه پروانه به جای دنده بود که در 1955 آن را عملی کرد.در 1987 کارخانه داف با کارخانه لیلاند انگلبسی ادغام شد.محصولات آنها در سراسر جهان با نام داف عرضه میشد به جزء منطقه برتانیا که با نام­ Leyland DAF عرضه میشد. بخش ساخت اتوبوس داف در 1990 به نام United Bus عرضه میشد که در سال 1989 توسط داف و BOVA تاسیس شده بود.در 1998 داف به تملک پاکار درآمد.



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | 8:5 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, | 8:20 | نویسنده : علی محمدی

 

تاتاموتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد.مشهورترین محصول این شرکت تاتا نانو می‌باشد که به دلیل قیمت بسیار پایین و اقتصادی بودنش در جهان مشهور است. این خودرو تنها ده هزار روپیه معادل ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد.تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, | 8:19 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, | 8:12 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 11:4 | نویسنده : علی محمدی

 

رانندگی در فصل سرما دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است. برای رانندگی در پاییز و زمستان باید قبل از نزول برف، سرما و گرفتار شدن در یخبندان- به خصوص در جاده ها- پیش بینی های لازم را اتخاذ کرد تا ضمن جلوگیری از بروز سوانح دلخراش از ماندن در سرما و یخبندان، مصون بود.

برای جلوگیری از تصادفات، خطرات و مشکلات ناشی از سفرهای زمستانی و یخ و برف باید به نکات زیر توجه داشت؛

۱- با سرعت کمتر از روزهای معمولی که جاده خشک است حرکت کرده و خودرو را در حرکت ثابت نگه دارید.
۲- در پیچ ها با دقت و به آرامی گردش کنید.
۳- ازگردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده و از ترمز کردن ناگهانی بپرهیزید.
۴-از فشاردادن بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنید.
۵- از سرعت زیاد در راههای با دست انداز بپرهیزید.
۶- از رانندگی در لبه راهها و یا شانه های راه خودداری کنید.
7- در یک سطح لغزنده وقتی که سرعت دارید از تغییر وضعیت به دنده سنگین خودداری نمائید.

نحوه انتخاب لاستیک در زمستان

یکی از مهمترین موارد در سفرهای زمستانی انتخاب لاستیک مناسب است. چون یخ و برف باعث سرخوردن و موجب بروز مشکلاتی در رانندگی می شود، لذا برای ایجاد اصطکاک بیشتر باید از لاستیک های یخ شکن و آج درشت استفاده کرد. با اینکه لاستیک های برفی به صورت های مختلفی عرضه شده اما همین که به زمین های یخبندان برسند مانند لاستیک های معمولی عمل می کنند لذا باید از لاستیک های میخ دار یا زنجیر چرخ استفاده کرد.

لاستیک ها انواع بسیار دارند اما لاستیک های رادیال بهترین نوع لاستیک در تمام چهار فصل می باشند و می توان آنها را در برف کم نیز مورد استفاده قرار داد. هرگز لاستیک های معمولی و لاستیک های رادیال را با هم مورد استفاده قرار ندهید، چون واکنش هر کدام با دیگری متغیر بوده و سبب می شود، در لحظات بحرانی کنترل فرمان به راحتی از دست راننده خارج شده و حادثه آفرین شوند.

 

ترمز در برف

ترمز زدن در یخ و برف کاملاً باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخ ها قفل نشوند چون قفل شدن چرخها نه تنها مسیر توقف را طولانی بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می کند. راننده خوب و محتاط معمولاً سه الی چهار برابر مسیری را که در مواقع عادی لازم است برای توقف در برف و یخ پیش بینی می کند. همچنین باید مقداری از توجه خود را به راننده های مقابل و پشت سر معطوف کند زیرا امکان دارد که رانندگان دیگر، رعایت شرایط خاص را نکرده و وی را به مخاطره افکنند.
اگر در اثر بی مبالاتی و اصطکاک کم جاده، در شرایط اقلیمی خاص کنترل خودرو از دست شما خارج شد سعی کنید خونسردی خود را کاملاً حفظ کرده و بلافاصله پدال گاز را رها کنید و فرمان را در جهت مسیر سرخوردن نگاه داشته که کمک بیشتری به چرخ های جلو بدهید تا به زمین بچسبد و به هیچ وجه ترمز نکنید، زیرا اتومبیل بیش از حد از کنترل خارج می شود.

سرخوردن خودرو

گرچه وضعیت خودرو و جاده در لغزیدن آن سهیم است ولی بدون تردید، عامل اصلی آن راننده است. در رانندگی سه نوع سرخوردن وجود دارد که به دلایل زیر اتفاق می افتد:
1- سرعت بیش از حد خودرو و نامناسب بودن آن با وضعیت جاده و ترافیک
2- شتاب زیاد (گاز دادن بیش از حد)، ترمز گرفتن و نیرویی که در پیچ های جاده به لاستیک تحمیل می شود.
۳ - ترکیبی از دو حالت فوق

سر خوردن چرخ های عقب در اثر کاهش چسبندگی آنها اتفاق می افتد. این حالت معمولاً در نتیجه سرعت بیش از اندازه و نیروی سر پیچ ها اتفاق می افتد.

ممکن است شتاب خودور و نیروی بیش از معمول ترمز نیز به این حالت کمک کند. این نوع لغزیدن به آسانی تشخیص داده می شود. با کمی بی دقتی ممکن است خودرو هنگام پیچیدن کاملاً دور خود بچرخد. برای از بین بردن عوامل لغزش خودرو باید پا را از روی پدال گاز و ترمز بردارید و حرکت خود را با فرمان هماهنگ کنید.

وقتی خودرو در جهت نادرست حرکت می کند، عکس العمل طبیعی شما باید این باشد که با استفاده از فرمان آن را به مسیر صحیح برگردانید. سرخوردن چرخهای جلو نیز وقتی اتفاق می افتد که چسبندگی آنها کم شده باشد. در این حالت کنترل مستقیم خودرو از دست راننده خارج می شود.

توصیه می شود فرمان را در جهت حرکت خودرو هدایت و سعی کنید که با تشخیص و با از بین بردن علت به مرور چرخهای خودرو را به صورت مستقیم برگردانید و یا فشار روی پدال گاز و ترمز را کاهش دهید.

توقف در هنگام سر خوردن خودرو

حال این سؤال پیش می آید که در هنگام سر خوردن، چگونه خودرو را متوقف کنیم.
۱-اعتماد به نفس داشته و به خود مسلط باشید. در غیر این صورت نمی توانید تصمیم درستی بگیرید.
۲- از ترمز کردن بپرهیزید. ضربه زدن به ترمز در روی یخ. چرخ ها را قفل می کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر می شود.
۳- در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو سر می خورد (فرمان را به همان طرف بچرخانید) و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد در جهت دلخواه خود حرکت کنید. خیلی آهسته بر روی ترمز فشار دهید تا از سرعت خودرو کاسته شود و یا آرام بر روی گاز فشار دهید تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد.
۴- از سبقت گرفتن بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند که موجب سر خوردن آن می شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد.
۵- خودرو را در دنده نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، زیرا در این حالت به کم شدن سرعت کمک می کند و حداکثر کنترل را به راننده می دهد.
از برداشت پای خود از روی گاز به طور ناگهانی خودداری کنید. گاز را به طور متعادل نگه داشته تا از سرخوردن خودرو در این وضعیت جلوگیری نمائید.

بستن زنجیر چرخ در شرایط معمولی

وضع ظاهری زنجیر چرخ را کنترل کرده، پیچ خوردگی های آن را باز می کنیم. سپس آن را روی تایر قرار می دهیم به طوری که سر قلاب های زنجیرهای عرضی به طرف خارج تایر بوده و چفت ها به سمت عقب لاستیک بیفتد. سپس اولین زنجیر عرضی را به زیر قسمت جلو تایر قرار داده، خودرو را به طرف جلو حرکت می دهیم تا موقعی که از طرف عقب سر چفت و بستها به ارتفاع توپی چرخ برسد.
بعدا زنجیرهای عرضی را روی تایر مرتب کرده دو سر انتهای رشته زنجیرهای طولی را بلند کرده، نزدیک چفت می آوریم و دقت می کنیم که کدام یک از حلقه ها باید چفت شود. پس از آن اول رشته خارجی را انداخته و بعد داخلی را محکم می بندیم و پس از محکم کردن رشته داخلی زنجیر خارجی را دوباره می کشیم و با حلقه مناسب محکم می کنیم.
توجه شود که بعد از بستن زنجیر به هیچ وجه نباید حلقه های اضافی روی لاستیک بماند و باید آنها را طوری محکم کرد که به لاستیک صدمه نزند.

بستن زنجیر چرخ در برف و گل


۱- وقتی که خودرو «بکسواد» کرد از گاز دادن بی مورد و چرخاندن سریع چرخ ها خودداری کنید. زیرا این عمل علاوه بر این که ثمری نمی دهد خودرو را عمیق تر و کامل تر در گل و برف یا شن فرو می برد.
۲- زنجیر را روی چرخ بیندازید به طرفی که قلاب های زنجیرهای عرضی به طرف خارج لاستیک بود و اولین رشته عرضی نزدیک خط برف یا گل قرار گیرد.
۳- حالا همین سر زنجیر را یعنی همان رشته زنجیر عرضی که نزدیک خط برف و گل می باشد با یک رشته محکم از سیم، طناب و یا زنجیر از حفره های کاسه چرخ محکم به لاستیک ببندید بعدا زنجیرهای افقی را روی تایر مرتب کرده و زنجیر را به سمت عقب بکشید تا شلی آن گرفته شده، روی تایر مرتب قرار گیرد.
۴- پس از قرار دادن زنجیر روی هر دو تایر متحرک، طبق دستور بالا موتور را روشن کرده چرخ ها را خیلی آهسته بچرخانید تا زنجیر دور تایر کشیده شود. وقتی که زنجیر کاملا دور لاستیک ها افتاد چفت و بست ها را بیندازید و پس از محکم کردن آنها حرکت کنید و به محض این که خودرو از گل و برف و شن خارج شد و به زمین سفت رسید آن سیم و طناب و یا زنجیر اضافی را که به کاسه چرخ بسته بودید باز کنید و زنجیر را از نو بازدید کنید



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 10:50 | نویسنده : علی محمدی

جدیدترین مدل FH که من وشما را متحیر خواهد کرد



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 10:31 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 10:30 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 19:22 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 19:10 | نویسنده : علی محمدی

FH16با ظاهر قدیمی اما زیبا وپر قدرت



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 19:7 | نویسنده : علی محمدی

 

- ضدیخ باید قادر به پایین آوردن نقطه انجماد آب تا حداقل دمای ممکن در زمستان باشد.

2- از نظر شیمیایی و کارکرد، پایداری کافی داشته باشد.

3- از نقطه جوش بالایی برخوردار باشد و در دمای بالا رسوب نکند.

4- روی لاستیک مصرفی در سیستم تاثیر نامطلوب نداشته باشد.

5- حرارت را به خوبی منتقل کرده و هیچ‌گونه اثر نامساعدی روی تبادل حرارتی در سیستم خنک‌کننده نداشته باشد.

6- دارای کمترین اثر سمی باشد.

7- آتشگیر نباشد.

8- بوی نامطلوب نداشته باشد.

9- دارای کف جزئی باشد.

10- ضریب انبساط حرارتی پایین داشته باشد.

11- در دما پایین گرانروی کم و قابل‌قبول داشته باشد.

12- بیشترین حفاظت را از خوردگی فلزات مورد استفاده در سیستم خنک‌کننده داشته باشد.

13- روی رنگ بدنه خودرو اثر نامطلوب نداشته باشد.

لازم به ذکر است بر خلاف عقیده بعضی‌ها، با قرار دادن ضدیخ در فریزر نمی‌توان به مرغوبیت آن پی برد، از این طریق فقط خاصیت ممانعت از انجماد ضدیخ سنجیده می‌شود و وجود مواد افزودنی بازدارنده خوردگی در این روش سنجیده نمی‌شود، همچنین نمی‌توان دریافت که سیال اصلی ضدیخ از نوع گلیکول‌های مرغوب است یا از دی‌متیل‌متانول، که سمی و آتشگیر است. از آنجایی‌که ضدیخ خالص در 5- تا 18- منجمد می‌شود اگر ضدیخ خالص در فریزر قرار داده شود و در دمایی پایین‌تر از 18- منجمد شود نشان‌دهنده مخلوط شدن آن با آب و نامرغوب بودن آن است.

حال این سوال مطرح است که ضدیخ مناسب بر چه اساسی انتخاب می‌شود؟ بهترین معیار برای انتخاب ضدیخ خودرو یا موتورهای متحرک توصیه سازنده موتور است. در غیر اینصورت باید با توجه به دارا بودن علامت استاندارد، ضدیخ مناسب را شناسایی و خریداری کرد پس از انتخاب و خرید ضدیخ مناسب چنانچه از نوع خالص باشد می‌توان آن را بر اساس جدول اختلاط مشخص شده بر روی برچسب ظرف (که یکی از الزامات نشانه‌گذاری این فرآورده می‌باشد) با آب دی یونیزه رقیق کرد

نمونه‌ای از جداول به شکل ذیل می‌باشد:

نسبت آب به ضد یخ

در صد ضدیخ در آب

نقطه انجماد°C

نقططه جوش°C

0 100

100

18-

170

1 1

50

34-

108

1 2

33

14-

105

1پ 3

25

10-

103

برخی از مصرف کنندگان تصور می‌کنند با افزودن مقدار ضدیخ می‌توان به نقطه انجماد پایین‌تری رسید این تصور کاملا اشتباه است و غلظت‌های بیشتر از 68 درصد حجمی ضدیخ در آب توصیه نمی‌شود زیرا در غلظت 68 درصد حجمی (68 در صد ضدیخ و 32 در صد آب) مخلوط پایین‌ترین نقطه انجاد را خواهد داشت (69- درجه سیلسیوس)و اگر غلظت ضدیخ از این مقدار بیشتر شود نقطه انجماد محلول بالاتر می‌رود و زودتر منجمد می‌شود این پدیده به عنوان نقطه اتکتیک شناخته می‌شود.

انتخاب ضدیخ

مشابه هر ترکیب شیمیایی دیگر، ضدیخ از عناصر و مواد گوناگونی تشکیل یافته است که با گذشت زمان و محدودیت‌های زیست محیطی و قوانین وضع شده در این زمینه، روزبه‌روز شرایط سخت‌تری برای تولیدکنندگان این ترکیب به وجود می‌آید. امروزه فرآورده (ضدیخ، ضدجوش) تولیدکنندگان معتبر، عاری از فلزات سنگینی همچون باریم و ترکیبات مضری از قبیل بوراکس می‌باشد که مصرف‌کنندگان در هنگام خرید بایستی به این نکات به دقت توجه داشته باشند. می‌توان گفت که نوع خنک‌کننده قابل استفاده براساس نوع نیازمندی سازندگان تجهیزات اصلی (OEMs) تعیین می‌شود.

اغلب ضدیخ‌های موجود، پایه اتیلن گلیکول و پروپیلن گلیکول دارند و از این لحاظ طبقه‌بندی خاصی از نظر نوع ترکیبات وجود ندارد و تنها از نظر درصد ترکیبات، تفاوت‌هایی در انواع ضدیخ وجود دارد.

ضدیخ مایعی است سمی و چون منو اتیلن گلیکول به خودی خود بی‌رنگ و بی‌بو است، در طول فرآیند تولید به آن رنگ مخصوص اضافه می‌شود تا به این ترتیب ضدیخ از مایعات مشابه مانند آب، قابل تشخیص شود. منواتیلن گلیکول به دلیل دارا بودن OH در ساختمان خود به راحتی در آب حل می‌شود و بر اثر مرور زمان دو فازی نمی‌شود. منو اتیلن گلیکول به شدت خورنده است و در دمای بالا نزدیک سیلندر و حتی در داخل رادیاتور می‌تواند ایجاد خوردگی، سوراخ و پوسیدگی کند، به همین دلیل از مواد ضـدخوردگی (Anti Oxidant) در آن استفاده می‌کنند تا در مقابل اکسید شدن فلزات مختلف موجود در طول مسیر جریان آب خنک‌کننده، مقاومت ایجاد کند.

این مواد به طور کلی به دو دسته آلی و غیرآلی تقسیم می‌شوند. مواد آلی شامل آمین‌ها، آمیدها، بنزوات‌ها، مرکاپتان‌ها، تری آزول‌ها و مواد غیرآلی شامل بورات‌ها، نیترات‌ها، فسفات‌ها، سیلیکات‌ها و کربنات‌ها می‌باشند. این مواد بازدارنده مرغوبیت، محصول تولید شده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توصیه‌هایی در مورد پرکردن سیستم خنک‌کننده و سرویس ضروری آن

1- قبل از تعویض و استفاده از محلول جدید ضدیخ، مسیر و مجاری سیستم خنک‌کننده، باید بازرسی و در صورت نیاز سرویس شود.

2- هنگامی که موتور داغ است هرگز درپوش رادیاتور را بر ندارید زیرا سیستم خنک‌کننده تحت فشار است هنگامی که موتور سرد شد درپوش را با احتیاط به اندازه یک دور بازکنید چنانچه در این هنگام مایع خنک‌کننده سرریز شد بلافاصله درپوش را محکم کرده و پس از اینکه سیستم خنک‌کننده سردتر شد آنرا بازکنید.

3- قبل از استفاده از ضدیخ خالص به نسبت مساوی با آب دی یونیزه (آب با سختی پایین) مخلوط کرده و سپس اضافه کنید.

4- بهترین نسبت اختلاط یک به یک است.

5- وضعیت و مایع سطح مایع خنک‌کننده کنترل شود.

6- آزمون فشار برای شناسایی نشت انجام گیرد(هنگامه که موتور سرد است انجام شود)

7- درپوش فشار و دهانه پرکننده رادیاتور بررسی شود.

8- در صورتی‌که هنگام کار، موتور خیلی سرد و یا گرم می‌شود ترموستات بررسی و در صورت لزوم با ترموستات پیشنهاد شده توسط تولیدکننده تعویض شود.

9- استفاده از محلول ضدیخ مناسب و نصب ترموستات مناسب و سالم درتمام طول سال ضروری است.

نکات مهم در مورد ضدیخ

- رنگ ضد یخ ربطی به کیفیت آن ندارد.

- همرنگ بودن ضدیخ‌ها دلیلی بر یکسان بودن کیفیت آنها نیست و نباید به هم اضافه شوند

- در مورد رقیق‌سازی باید به اطلاعات روی ظرف ضدیخ عمل نمود.

- آب مصرفی در ضدیخ باید دارای سختی بسیار پایینی (دی یونیزه) باشد.

- ضدیخ‌ها معمولا کف تولید نمی‌کنند

مشاهده کف می‌تواند به علت ورود هوا به سیستم مکش واتر پمپ باشد، در این صورت باید رادیاتور را کاملا تخلیه کرده و تمامی لوله‌های رابط و واشرها بررسی و نسبت به تعمیر قطعات معیوب اقدام کرد.

- سطح سیال باید کنترل شود.

معمولاً کارهای زیر در اول هر بهار و پاییز باید انجام شود:

- غلظت ضدیخ- ضدجوش را کنترل کنید که از حداقل ضروری (متناسب با تغییرات دمای هوا) کمتر نباشد.

- اندازه و شرایط ضدیخ را بررسی نمایید. در صورت کثیف بودن یا داشتن مواد ناشی از زنگ زدن فلزات آن را عوض کنید.

- دستگاه را برای اطمینان از عدم وجود نشتی، تحت فشار (ترجیحاً وقتی ضدیخ سرد است) آزمایش کنید.

- در پوش و لوله متصل به در پوش رادیاتور را بازرسی کنید.

- لوله‌ها را بازبینی کرده و محل اتصال لوله‌ها را محکم کنید.

- تسمه پروانه‌ها را از لحاظ سالم بودن و کشش صحیح، کنترل کنید.

- در صورتی که دمای آب رادیاتور بیش از حد گرم یا سرد می‌شود، ترموستات را کنترل کنید.

نکته: آب مصرفی جهت رقیق سازی مایع خنک‌کننده باید سختی کمی داشته تا رسوب نگیرد. هر1000 کیلومتر یا هفته‌ای یک بار باید سطح سیال خنک‌کننده بازدید شود. زمان تعویض سیال خنک‌کننده در شرایط عادی معمولاً سالانه و یا پس از طی مسافت 30000 کیلومتر است، اما زمان‌های تعویض سیال در شرایط سخت رانندگی و بسته به شرایط، انجام می‌شود. شرایط سخت عبارتند از: بکسل کردن، یدک کشیدن کمپ، استفاده از باربند در مسافت‌های طولانی، حرکت در جاده‌های نمک پاشیده شده، خاکی، غبارآلود، طی کردن مکرر مسافت‌های کوتاه (کمتر از8 کیلومتر در هر نوبت رانندگی)، طی کردن مسافت‌های طولانی با سرعت‌های یکنواخت و پایین و دوره طولانی عدم استفاده از خودرو.



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:51 | نویسنده : علی محمدی

 

ABS چیست و چطور کار میکند

نحوه عملکرد سیستم ایمنی ترمز خودرو – قسمت اول: سیستم ABS
در این سری مقتلات قصد داریم تا بسشتر با تکنولوژی های جدید بکار رفته در خودرو های امروزی آشنا شویم ، خصوصا با تکنولوژی های مرتبط با ایمنی خودرو تا دریابیم که تفاوت خودروهای ساخت داخل و آخرین ساخته های شرکت های مطرح خودرو سازی جهان در چیست.
از زمان ساخت و تولید انبوه خودرو مهندسین در تلاش بوده اند تا خودروها را ایمن تر طراحی کنند و برای این منظور بخش تحقیق و توسعه شرکت های سازنده خودرو با کمک شرکت های قطعه سازی و دانشگاه های مختلف به طراحی و توسعه سیستم های ایمنی مختلف با عملکرد های مختلف پرداختند که نام بردن هر یک و توضیح مختصر هر یک از این سیستم ها به خودی خود نیاز به یک مقاله چند صفحه ای دارد.
یکی از مهمترین بخش های خودرو که در سیستم ایمنی خودرو نقش اساسی ایفا می کند ترمز خودرو است که مهندسین در بهینه سازی این بخش تلاش زیادی کردند که حاصل آن سیستم هایی چون:
ABSو EBD است. در این مقاله و چند مقاله آینده سعی خواهیم داشت تا نحوه عملکرد این سیستم ها و تاثیر آنان بر دینامیک خودرو را بررسی کنیم و در این مقاله به سیستم ABS خواهیم پرداخت.

ایده
حتما شما نیز از نزدیک یا از طریق تلویزیون خودرو های مسابقه ای مخصوصا خودروهای آمریکایی را دیده اید که اقدام به شتاب گیری از حالت سکون می کنند که در این حالت چرخی که نیرو به آن وارد می شود به حالت هرز بدور خود می چرخد. به این حالت هرزگردی میگویند. دلیل وجود این قضیه این است که نیرویی که به چرخ از طرف موتور خودرو وارد می شود بسیار بیشتر از نیروی اصطکاک بین چرخ و جاده است پس چرخ شروع به چرخش بدور خود میکند. حالت مشابهی نیز زمانی بوقوع می پیوندد که خودرو با سرعت قابل توجهی در حال حرکت برروی سطحی لغزنده است و در این حالت اقدام به ترمز گیری شدید می شود. در این حالت نیزچرخ خودرو نسبت به زمین حالت هرز پیدا می کند و در نهایت قفل می شود که در این شرایط خودرو قابل هدایت نیست پس ممکن است کنترل خود را از دست بدهد و همچنین مسافت بسیار بیشتری برای توقف کامل خودرو نیاز است.
ایده اصلی پشت سیستم
ABS در این است که از هرزگردی چرخ ماشین جلوگیری کند تا از قفل شدن آن جلوگیری کند.

پیاده سازی
برای مشخص شدن نحوه پیاده سازی سیستم
ABS باید بررسی کرد که چگونه می توان از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کرد. به طور کلی با توجه به نحوه طراحی سیستم انتقال نیرو خودرو در شرایط ترمزگیری اگر یکی از چرخ های خودرو نسبت به سایر چرخ ها دارای سرعت دوران بیشتر یا کمتر باشد ممکن است آن چرخ قفل شود. پس اولین گام بررسی شرایط هر چرخ در حالت ترمزگیری است برای این منظور مهندسین خودرو به سراغ علم الکترونیک رفته و با استفاده از سنسور قراگرفته بر روی هر چرخ شرایط هر چرخ را بررسی می کنند.
در مرحله بعد مهندسین با تغییر نیروی وارده از ترمز چرخ را از حالت بحرانی خارج می کنند.یعنی اگر چرخی نسبت به سایر چرخ های خودرو در حالت ترمز گیری با سرعت کمتر دوران کند با کم کردن نیروی ترمز بر روی این چرخ ، سرعت دوران آن افزایش می یابد و چرخ از حالت بحرانی خارج می شود. در حالت دیگر نیز اگر چرخی نسبت به سایر چرخ های خودرو در حالت ترمزگیری با سرعت بیشتری دوران کند می توان با زیاد کردن نیروی ترمز روی آن چرخ سرعت دوران آن را کم کرد تا چرخ از حالت بحرانی خارج شود.
برای پیاده سازی این سیستم باید نگاهی کلی به سیستم ترمز خودروها بیندازیم. سیستم ترمز رایج هیدرولیکی است به این معنی که از یک سیلندر و پیستون برای اعمال فشار به لنت ترمز استفاده می شود.حال اگر فشار درون سیلندر کم یا زیاد شود نیروی ترمز تغییر می کند. برای پیاده سازی این قضیه سوپاپ ورودی سیلندر ترمز را با همنوع الکتریکی آن جایگزین کرده اند تا بتوان به وسیله پردازنده مرکزی خودرو میزان فشار درون سیلندر را تغییر داد.
لازم به ذکر است که برای تامین فشار سیلندرها هم از پمپ استفاده می شود.
حال یک بار روند کار سیستم
ABS را از ابتدا بررسی می کنیم :
پردازنده مرکزی خودرو با کمک سنسور های موجود در هر چرخ سرعت دوران چرخ ها را در حالت ترمز گیری بررسی می کند. در صورتی که سرعت دوران یکی از چرخ ها نسبت به سایر چرخ ها متفاوت باشد پردازنده با فرمان لازم به سوپاپ الکتریکی سیلندرترمز، میزان فشار درون سیلندر را تغییر می دهد که با این کار میزان نیروی ترمز وارده به چرخ تغییر می کند و چرخ از حالت بحرانی خارج می شود پس احتمال قفل شدن آن نیز کم می شود. روند بالا به صورت مداوم و با سرعت زیاد انجام می شود به طوری که در هر دقیقه بین 15 تا 20 مرتبه این روند تکرار می شود.



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:45 | نویسنده : علی محمدی



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:43 | نویسنده : علی محمدی

 



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:22 | نویسنده : علی محمدی

کشنده های چینی دوباره پا به میدان گذاشتند اینبارfoton  ابن کامیون حتما برای شما نام آشناست بله این همان

فوتون های کوچلوی جاده های ایران است که این دفع فقط کمی بزرگتر شده این کامیون در نمایشگاه کامیون های سال 2012به نمایش در آمده البته این شرکت کشنده از قبل تولید می کرد نه در این وسعت که بتواند در بازار رقابت کند وبتواند خودی نشان دهد گفته بودم که چینی ها زمان زیادی نیست که پا به میدان تولید کامیون گذاشته اندو حال شاید کامیون هایشن کمی به بزرگان اروپا نزدیک شده باشد دیری نمی پایدکه اروپایان را نیز خواهند گرفت برای دیدن عکس های بیشتر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:8 | نویسنده : علی محمدی

شرکت اسکانیا کامیون های خود را در کابری های مختلف تولید می کنند هر شرکت کامیون های خود را دسته بندی می کند اسکنیا نیز این کار را انجام داده و کامیون های خود را درسری R= G= Pعرضه میکند سری Rبرای مسافت های بلند وطولانی طراحی شده واین سری معولا از موتور های 420اسب بخار تا750اسب بخار و گریبکس اتوماتیک وسقف بلند طراحی می شوند تا راننده در آسایش کامل باشد اما سری Gبرای مسافت های بلند طراحی شده این سری از موتور های 340اسب بخار تا420 اسب بخار وگیربکس معمولی وکابین آن به دو صورت سقف کوتاه وبلند عرضه میشود وسری Pبرای مسافت های کوتاه طراحی شده این سری معمولا از موتور270اسب بخار تا 380اسب بخار گیربکس معمولی وسقف کوتاه عرضه میشود سری R,Gدر کابری کشنده استفاده می شود وسری Pدر کاربری باری وکمپرسی استفاده میشود



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 9:6 | نویسنده : علی محمدی

 



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
  • تک تاز بلاگ
  • گوف